fredag 10. september 2010

Hjemmelaget Barnemat...

Kom over denne boken, hjemmelaget barnemat fra 6 mnd til 1 år. Mange veldig greie oppskrifter. Du har mer kontroll om hva du gir barnet ditt, og hun får fersk mat. Er jo egentlig ganske fort gjort å lage hjemmelaget mat, må bare slutte å være lat..
Her har jeg laget mat til Sofie som jeg fryser ned, veldig greit. I denne oppskriften hadde jeg brokkoli og erter, men tok litt poteter oppi også. Så har jeg kokt kyllingfileer som jeg har pakket i porsjons pakkninger, som jeg tar oppi også. Merker Sofie liker bedre denne mat jeg har laget selv, enn ferdig mat på glass. Lager også dessert og lunsj til henne.
Nå er det så masse plommer, så da blir det plomme og eplegrøt..


1 kommentar:

  1. Så bra at dere lager maten til Sofie selv nå=) Synes det er en kjempe bra ting å gjøre og er enig med deg at du vet mye bedre hva du egentlig gir barnet ditt. Har blitt ganske opptatt av hva som egentlig er i ferdigmat og har mange ganger blitt overrasket over hvor villedende navnet på diverse matvarer kan være.

    SvarSlett